2019. október 30., szerda

Fárasztó Nap...

Sziasztok!

Sajnos a tegnapi napot ki kellett hagynom mivel annyira el fáradtam már estére, hogy nem volt erőm írni. Nincs ez másként ma sem, de ma összeszedtem a gondolataim és összefoglalom a 2 nap eseményeit. Szóval hétfőn kezdtem bele egy teljesen új területbe és javításba ami nem más mint a chip szintű szoftveres javítás. Tehát közvetlenül a fizikai chip írása, olvasása, törlése, szoftveres javítása. Legfőképpen első körben laptopokat javítok ezzel a módszerrel, de amúgy lehetséges bármilyen eszköz újraírása aminek BIOS-a van. A lényeg, hogy ehhez vissza kellett mennem az időbe és a megfelelő hardveres és szoftveres körülményeket biztosítani ami nem más mint egy Windows XP rendszer, egy Dell Latitude E6400 laptop 2009-ből amit hivatalosan támogat az XP (Core 2 Duo T9550/4GB DDR2/250GB HDD), LPT bidirectional port és az SPEG programozó. Az XP teljes támogatása megszűnt 2014 áprilisban tehát egy nagy kihívás volt már eleve egy teljesen felfrissített XP feltelepítése ami tartalmazza az összes javító és biztonsági frissítést is. Mikor ez megtörtént és sikerült teljesen koppra frissíteni a rendszert, jöhetett a teljes lemez tartalmának a biztonsági klónozása. Ehhez egy jó öreg programot hívtam segítségül, a Norton Ghost 15-öt! :) Na itt most biztos többen felkapják a fejüket és elkezdenek azon gondolkodni, hogy vajon mikor is látták utoljára ennek a programnak a felületét, menüjét :) Hát én úgy 9éve kb! Le is klónoztam az egész gépet ugyanis szinte lehetetlen ezt így újra összehozni. (Gondolj csak a Windows update-re meg a gép XP-s drivereire) ezután következett az LPT port beállítása. Na de, hogy kerül ilyen port egy laptopra? Hát dokkolóval. Kellett vennem egy Dell E-Port Advanced dokkolót amin volt ilyen port és Bidirectional (EPP) módra állítani, ami azt jelenti, hogy szimultán küld és fogad is a port adatot. Ezt a technológiát 1994-ben találták ki akkoriban még adatátvitelre. Gondolhatjátok, hogy milyen a sebessége. Egy 16MB-os chipet úgy 30 perc alatt írsz meg vele. Mikor ez is kész volt, következett a programozó regisztrálása. Ez nagyon fontos mert egyszer lehet csak egy gépre. A processzor azonosítóját menti el. Mikor ez is megtörtént a parancssoros felület fogadott és elkezdődött a kommunikáció. (Persze ehhez előbb egy barátom forrasztási segítsége is kellett aki be forrasztotta nekem a chip 6 lábát a programozó 6 lábára)
Ma délutánra viszont sikerélményt éltem meg ugyanis az összes gép amihez ez a cucc kellett sikeresen megjavult!
Közben délután, hogy kikapcsoljak kicsit és kiszakadjak ebből elindultam kocsival a XV. kerületbe, bár ne tettem volna. Az orosz elnök látogatása miatt szinte járhatatlan volt minden út. 1 órát kocsikáztam a zuhogó esőben a semmiért mire haza tudtam keveredni. Hihetetlen volt!
Ráadásul még ez a hamar sötétedés, ez az esős hideg idő és borongós nappalok. Pffff tiszta depi az egész. Azért tartalmas munkával telt a mai nap is amint láthattátok úgyhogy megyek le is fekszem pihenni. Holnap jövök!

Stay tuned...

Nincsenek megjegyzések: