2019. november 12., kedd

Újabb Hét... Újabb Lehetőségek...

Sziasztok!

Tegnap kimaradt a bejegyzés, a hétfő mindig nehéz nap főleg itt az év vége felé. Hozzá kell tenni, hogy nem is éreztem magam teljesen jól tegnap, de szerencsére nem lettem beteg. A sok rossz után, ma ért egy kis szakmai jó is és tök jó volt, hogy végre sikerült és végre valami olyat kaptam amit valójában is szerettem volna. Egy kijelzőről volt szó mily meglepő is, az egyik eladásra váró gép kijelzőjét "upgradeltem" HD TN-ről, FHD IPS-re. Aki még nem látott ekkora ugrást, annak azt mondom mindenképp érdemes megtenni, ha a gépe támogatja ezt. Ez egy Lenovo Thinkpad X240-es ultrabook volt egyébként és a lenovokról tudni kell, hogy nem lehet csak úgy kijelzőt cserélni bennük, bizonyos modelleket úgy gyártottak le a 2014-es évtől kezdődően, hogy csak a Lenovo által gyártott kijelzőkkel képesek tökéletesen működni windows alatt. Mit is jelent ez? Ez egy hardveres vissza ellenőrzés a komponensek között, azaz a gép információt kér a működés közben a panel elektronikájában található vezérlőtől, hogy az tartalmazza-e a lenovo saját elektronikus azonosítóját vagy sem. Ha kijelzőben ez programozva van, akkor ezt kiolvassa a gép belőle és tökéletesen működni fog a fényerő állítás és a monitor driver is felismeri a hardver azonosítókat. Ha viszont úgyenevezett "Generic" azaz nyers kijelzőt használunk, akkor ugyan működni fog a megjelenítés de sem a driver sem a fényerőállítás nem fog működni kizárólag linux alatt. Ezzel a beépített hardveres védelemmel az Apple tulajok már találkozhattak elég régóta, pontosabban az iPhone 5 bevezetését követően, amikor is először a kábel és töltésfunkció esetén jelent meg ez a dolog. Később jött a Touch ID, majd a Face ID, és a mostani modellekben már az akkumulátor és a kijelző is ilyen azonosítást kapott. Ezzel is próbálják megakadályozni a minőség és presztízs veszteséget és a rossz felhasználói élményt ha az ember nem eredeti alkatrészeket vagy kiegészítőket használ.
Na de térjünk vissza az én esetemhez, amikor is beszerelve a kijelzőt nagy meglepetésemre a kizeljőt felismerte a gép és működött tökéletesen! Azaz végre az eladó tudta, hogy miről van szó és amikor mondtam neki, hogy X240-hez keresek kijelzőt, olyat adott ami Lenovo EDID tartalommal van feltöltve. És ez most olyan jó pozitív élmény volt mert általában át szoktak akaratlanul vagy akarva is verni sok esetben az eladók.

Így egy magasan felszerelt prémium használt gépet kaptunk ami ritkaság számba megy a piacon. Remélem ennek a szakértelemnek is meglesz majd az eredménye.


A mai nap böngészve a Soundcloud profilomban olyan 2011-es Progressive Trance számra lettem figyelmes amit már rég elfelejtettem, hogy ilyen gyöngyszemek vannak elmentve nekem. Érdemes aktívan használni a Soundcloud és Mixcloud szolgáltatásait és mobil alkalmazásait ha ti is ilyen zenefüggőek vagytok mint én. Persze akinek tetszik a stílusom az követhet is akár egyből ha szeretné meghallgatni a legjobb Progressive, Deep, Ambient, Emo Garange, Emo Vibes, House zenéket. Hála ennek a streaming felhőnek, rengeteg jó tartalmat tudok megosztani itt a blogban is beágyazás keretében. Hihetetlen, mert ezt a szolgáltatást még 2010 előtt nem is gondoltuk volna, hogy ilyen lesz egyáltalán. Igaz a Soundcloud 2007-ben alakult egy Svés és Német ötletből, én úgy gondolom, hogy itthon valamikor a 2010-es évek után kezdett elterjedni az internet és a facebook fejlődésével. Ugyanis akkor még nem volt ilyen komoly sebességű és szinte korlátlan mobilinternet. Emlékszem még az akkori Windows Mobile rendszert használó okoseszközeimen még örültem, hogy 3G vagy később a HSDPA is elérhető volt. Aztán akkoriban a nagy rivális Nokia Symbian platformja volt az úgynevezett okostelefon. És milyen jó volt. Aztán manapság már az 5G is bevezetésre került itt a belvárosban gigabit feletti sebességgel. Hihetetlen!
Ha úgy gondolod, hogy követnél a zenefelhőben akkor soundcloud.com/feherhollo linken meg is teheted.
Na legyetek jók és holnap jövök. Stay Tuned...

Nincsenek megjegyzések: